1) Mellby Sambuca kan och bör inleda den rätta V75 raden men något säger mig, om Nantucket hänger med sida vid sida till 200 kvar kan det bli hårt i mål och den starkaste vinner, d.v.s. Nantucket.
2) Mack Pointer är bästa hästen men nu kan det bli lite väl tätt mellan starterna och ett fällningsförsök är givet. Ariel Boko blir av med framskorna till denna start och det ser jag som högintressant.
3) Joke Face pressar/blir släppt till ledningen och sedan är loppet över. Så hoppas och tror jag att det blir. Ser ingen som kan mala ner honom......
4) Hade Velton Ovambo lottats till ett framspår hade han blivit min bästa spik. Nu blir han bara mitt första streck.
5) Här vill jag dela med mig mitt miljondrag. Aega Band har gått strålande på slutet och bara 3% streck gör henne till veckans drag.
6) Klasshästen i Silver är utan tvekan Nahar. Frågan är om han hinner fram i tid ? Jag är tveksam och garderar i första hand med loppets speedigaste häst, Conrads Garland.
7) Mathilde Tröjborg vinner om inget oförutsett händer. Om man garderar bör det räcka med Dileva Käll, Yucca Boko och Tamla Celeber.
Lycka till alla som spelar V75 !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|