Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-01, 12:44   #4
soulman

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5947
Standard

Jag väljer att lägga dagens engelska spel i den här tråden då den andra tråden för helgen endast handlar om engelska Premier League. Följande singlar spelas i engelska Championship, League One, League Two och Blue Square Premier:

Ross McCormack gör mål för Leeds United 2.37@Bet365
Leyton Orient-Preston North End fler än 2.5 mål 1.72@Unibet
Leyton Orient-Preston North End fler än 3.5 mål 2.90@Unibet
Leyton Orient-Preston North End 2 2.18@Pinnacle Sports
Neil Mellor gör mål för Preston North End 2.10@Bet365
Iain Hume gör mål för Preston North End 2.10@Bet365
Burton Albion-Bradford City fler än 2.5 mål 1.88@Bwin
Justin Richards gör mål för Burton Albion 2.10@Bet365
Jon Shaw gör mål för Gateshead 2.20@Bet365

Leeds Uniteds skotske anfallare Ross McCormack (8/8 ligamål) leder Championships skytteliga. Han har gjort mål i sex raka, åtta stycken, ligamatcher. Formen år således god och jag hoppas på ytterligare ett idag hemma mot Pompey. Jag hoppas "yttrarna" Snodgrass och Bechio fortsätter att förse honom med fina bollar. Leeds United har visat helt ok form på slutet. Senast blev det 3-3 borta mot Brighton (5:a). Leeds United försöker alltid spela en offensiv fotboll på hemmaplan och laget kan vara på väg upp i tabellen med tanke på hur det har sett ut på slutet. Hemmaformen är också god med tre raka vinster. Mot Bristol City (5:a) vann United med 2-1, mot Crystal Palace (9:a) blev det 3-2 och mot Hull City (7:a) blev det hela 4-1. Pompey (17:e) förlorade senast hemma mot Peterborough (8:a) med 2-3. Laget har i sina två senaste bortamatcher inkasserat två förluster. Senast mot Brighton gjorde McCormack två mål och jag hoppas på ytterligare påspädning av målkontot i eftermiddag mot ett Pompey där det finns en del frågetecken krig formen.

Jag väljer att lägga hela fem spel i matchen mellan Leyton Orient och Preston North End. Här möts botten och toppen. Jumbon Leyton Orient (10 0 3 7 7-21 3) har usel ligaform. Lagets två senaste hemmamatcher har slutat med 1-3 mot Oldham (12:a) och 1-3 mot Bournemouth (18:e). Leyton Orient är utan vinst så här långt och jag hoppas att den trenden håller i sig även över lördagen. Ligatvåan Preston North End (9 7 1 1 21-13 22) har en match mindre spelad än ligaledarna och imponerar för tillfället. I sina två senaste bortamatcher har det blivit 4-3 mot Wycombe Wanderers (20:e) och 3-1 mot Brentford (7:a). Anfallsduon med Neil Mellor (9/7 ligamål) och kanadicken Iain Hume (8/4 ligamål) har levererat. Mellor har gjort sex mål i de fyra senaste ligamatcherna medan Hume mäktat med tre mål i sina tre senaste ligamatcher. På PNE:s hemsida kan man läsa att läget i truppen är bra med ett par spelare tillbaka och inga nya på frånvarolistan. Jag hoppas på en del mål i den här matchen och det finns en hel del som talar för detta.

Burton Albion (9:a) möter i League Two bottenlaget Bradford City (22:a). Inget av lagen imponerar för tillfället. Burton Albion kommer från två raka förluster mot Gillingham och Swindon och Bradford City har tre raka ligaförluster mot AFC Wimbledon, Crawley Town och Port Vale. Det finns dock en del som talar för överspelet. Burton Albion fick mycket viktige mittbacken Aaron Webster (10/1 ligamål) och ytterbacken Ryan Austin (9/0) utvisade senast och de här båda är avstängda idag. Detta är klart ett defensivt minus. Framåt har Albion bl.a. skytteligatvåan Justin Richards (10/7 ligamål) och det känns som om han skulle kunna hitta målet mot ett lite svagare motstånd. Slutligen kan man konstatera att Bradford Citys tre senaste ligamatcher har gått över linan. Det har som sagt blivit förluster i de här tre men man har gjort ett mål i samtliga. Om Bradford gör ett mål idag känns det som överspelet är i hamn.

Dagens sista spel läggs i Blue Square Premier och på Jon Shaw (11/13 ligamål) som målgörare för ligaledarna Gateshead i matchen mot Tamworth (10:a). Anfallaren Jon Shaw är en notorisk målskytt och förra säsongen blev det 17 fullträffar i BSQ för Gateshead. Den här säsongen kommer den siffran att förbättras avsevärt om inget oförutsett inträffar. Både laget och Shaw visar knallform för tillfället. Shaw har svarat för Gateheads samtliga sex mål i de två senaste ligamatcherna. Vi talar således om två raka hattricks och det imponerar även på den här nivån. Tamworth förlorade senast borta mot ligatvåan Braintree med 1-3 och det lär inte bli lättare idag. Jämfört med den matchen saknas också viktige mittfältaren Danny Thomas (12/2 ligamål). Oddset på den raka 1:an känns väl klent varvid jag väljer att spela på Jon Shaw som målgörare. Detta känns som ett mycket bra spel till ett mycket bra odds.

Fler än 2.5 mål i matchen mellan Leyton Orient och Preston North End, mål av Neil Mellor och Jon Shaw spelas med medelinsatser. Högst insats blir det på Shaw. Övriga singlar spelas med måttliga insatser. Spelstopp 16.00.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Matteb (+2), Soap (+1)

Senast redigerad av soulman den 2011-10-01 klockan 13:30.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat