| 2011-10-02 17:00 | SSL | Umeå City vs Caperiotäby |
-2.5 |
FT |
3 |
1.750 |
Umeå tar emot Caperiotäby hemma i Gammliahallen och jag tycker denna lina är något felsatt. Caperiotäby har inlett säsongen med två raka segrar och leder serien efter 4-10 borta mot Falun och 9-7 hemma mot Helsingborg. Umeå raka motsatsen. Man har inlett med två förluster (8-12 i derbyt mot Dalen och 9-0 borta mot Pixbo) vilket gör att man ligger sist i tabellen. Självklart är det för tidigt att dra några slutsatser av det men det ger en fingervisning utav var i tabellen dessa lag kommer husera.
Jag håller Caperiotäby som klara favoriter till SM-guldet i år. Man har en seriens bredaste trupp och dessutom ett flertal spelare av absolut världsklass. Hagberg, Sundstedt och Hyvärinen för att bara nämna några. Dessutom har man gjort två riktigt bra värvningar i år i Mikael Karlsson och Mattias Hagert från Balrog.
Umeå då? Man slutade på 11 plats förra året och jag tror på något liknande i år. Man kommer slåss med Jönköping, Tyresö/Trollbäcken och Mullsjö i botten av tabellen.
Laget saknar profiler och matchvinnare och alla fyra nyförvärv är oprövade kort från lägre divisioner. Sju spelare som lämnat klubben och av dem är väl Mikael Zingmark (AIK) den som är värd att nämna. Dessutom har förre detta landslagsmålvakten Gunnar Domeij lagt av med innebandy vilket är ett klart avbräck.
Jag tror Capeirotäby vinner med 4-5 bollar. Testar med 3 units.