Citat:
Ursprungligen postat av Harletun
Klintorph har inte haft en så bra försäsong så han har fått flyttats ner till min kära div 1 mellersta svealand för spel i Linköping U! Sen håller jag med om att deras byte utav golv nog enbart är negativt spelmässigt för dem själva..
Vad tror du sedan om matchen IKSU - Falun i Elitserien? Visst IKSU är väldigt starka men Falun har värvat på bra.. Falun stor i hela 4.60! mot IKSU som startar säsongen med 2 förluster mot KAIS och Pixbo samt 1 vinst mot nykomlingarna Jönköping samt en målskillnad på 10-10 medans Falun har startar med 2 segrar mot karlstad och örebro ( inga övertygande motståndare, men iaf ) och en förlust mot dalen..
Nu vet jag inte riktigt om falun kommer klara av att rå på IKSU på bortaplan, men tror absolut att dem kommer störa dem och kan nog skrälla.. 4.60 är way to high för att inte lägga en mindre peng på det!
Även överspelet på Mullsjö - Dalen ser intressant ut!
|
Jag har faktiskt ingen vidare koll på elitserien, men med tanke på resultaten håller jag med dig om att oddset på Falun känns högt. Sen som du säger, Falun har värvat bra. Inte minst Sara Kristoffersson som är en riktigt kanonvärvning. Finns säkerligen värde i det oddset.
Håller med om Mullsjö - Dalen också. Båda lagen har ju gått över linan i sina inledande två matcher och båda mötena lagen emellan förra säsong gick också över.