Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-02, 03:40   #8
Prime

Primes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

2011-10-02 15:30Allsvenskan NorraFBC Uppsala vs Team Thorengruppen 2 FT 2 2.150

FBC Uppsala tar emot Team Thorengruppen hemma i Allianshallen. FBC som förra året slutade på en andra plats bara två poäng bakom Tyresö Trollbäcken. Förra veckan vann man premiären borta mot Järfälla med 4-8. Så långt verkar allt bra, men FBC är långt i från samma lag som förra säsongen. Tränaren Ahlmark har lämnat för Mullsjö och han tog Niklas Wallén med sig dit. Gabriel Oredsson har gått tillbaka till Storvreta och förra årets interna skyttekung Claes Englund försvann till AIK. Dessutom har storebror Sirius värvat en hel drös med spelare från FBC: Patrik Jansson, Linus Bergström, Anton Fredriksson, Petter Nilsson och Peter Berlin. Riktigt tunga spelarförluster för FBC och jag tycker att nyförvärven känns väldigt bleka i jämförelse då det mestadels består av unga oerfarna spelare. Jag tror inte FBC är mer än ett mittenlag i år.

Team Thorengruppen är nykomlingar i Allsvenskan Norra i år. Laget har gått från Division 4 till Allsvenskan på fem säsonger och förra året gick man obesegrade genom Division 1 Norra Norrland.
Man har rustat truppen rejält i år och jag tror laget har goda chanser på en topp 3 placering.

Nyförvären Joakim Lundberg, Olof Schäfer, Mats Jonsson, Yngve Nordin har alla tidigare erfarenhet av spel i SSL. Man har även plockat in Patrik Lundström som spelat 127 matcher för Dalen innan han för två år sedan blev proffs i schweiziska Grashoppers. Dessutom har man värvat en riktigt bra målvakt i Erik Ställ från Ersboda. Även han med SSL meriter från spel med både Falun och Umeå.

Thoren förlorade premiären mot seriefavoriten Granlo med 6-9. Dock var lagkapten Andreas Carlbom sjuk och missade denna match. Mot FBC är Carlbom tillbaka och med sin rutin och spelskicklighet är han enormt viktig för Thoren. Han har spelat mängder av SSL matcher och en hel del landskamper och är motorn i detta lag. Det är hans 44 mål och 18 assist på 21 matcher under förra säsongen ett facit på.
Med Carlbom i laget tror jag Thoren tar chansen till snabb revansch här. Man är ett bättre lag än FBC och det finns helt klart värde i 2.15 enligt mig.

Thoren spelas med 2 units.
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat