Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-03, 16:32   #3
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Jag har precis börjat intressera mig lite för Trav och har funderat på hur stora system man bör spela för att gå med vinst i ett långsiktigt perspektiv.

Spelar du för 0.5kr med sju(V75 som exempel) spikar så är det ju inte särskillt troligt att du tar hem en massa pengar men å andra sidan är insatsen väldigt låg.

Spelar du för några hundra tusen så är det större sannorlighet att du vinner men vinsten kommer bli mindre i förhållande till hur mycket du har lagt ut.

Så frågan är, hur stora system är optimalt och vilka lopp bör man spela på, V65, V64, V75?

Tack på förhand !
Först och främst så börjar du i fel ände. Du måste ha kunskap om sporten först och främst och jag får för ovanlighetens skulle backa upp kungen när det gäller det här. Det tar tid att få grepp om sporten och det finns ingen väg runt det. Efter att ha följt tävlingarna dagligen i snart tre år nu så anser jag mig ha hyfsad koll på de flesta faktorer man bör ta hänsyn till, men är långt ifrån fullärd (det blir man aldrig heller för i den här sporten så ändras förutsättningarna ganska ofta).

Så det korta svaret är att det spelar ingen roll hur stora system du gör, kan du inte sporten så kommer du inte plussa om du inte råkar pricka nån storvinst på ren röta.

Den enda diskussionen på det här forumet som legat nära din frågeställning om optimal systemstorlek är den här vad jag vet: https://www.sharps.se/forums/trav-gal...a-travsport-3/

Som vanligt inte så många som kommer överens men jag tror inte någon med lite koll på nuffrorna protesterar mot det mirage säger här om att stora reducerade system är det bästa. I TEORIN det vill säga, de flesta har naturligtvis inte bankrulle till att klara den varians det innebär att spela V7 med stora insatser.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat