Citat:
Ursprungligen postat av kass0n
Kan man få en liten motivering på Luleå?
|
Sure.
Brynäs fick sin vinst-streak på 3 matcher bruten efter matchen mot Växjö i Måndags. Mycket berodde på att man mötte ett väldigt tätt försvar i Växjö, man hade svårt att komma till bra lägen och svårt att ta sig in på kassen. Idag möter de ett lag med minst lika tätt försvarsspel.
Läser lite från matchrapport där Tommy Jonsson, Brynäs tränare säger så här om Växjö-matchen:
Vi hade spelet i första perioden, men kom inte in på Växjös målvakt. I andra perioden tappade vi tålamodet och spretade ut, vi hade inte kylan att spela vårt spel och det tror jag berodde på att Växjö spelade så tight
Brynäs har haft bra självförtroende och har mycket puck, det lär de ha även idag, men det kommer bli minst lika svårt för Brynäs idag att ta sig igenom Luleås starka defensiv. Dessutom är Luleå väldigt bra på att hålla sig borta från utvisningsbåset, man var bäst på det förra säsongen och är det även denna säsong. Det kommer vara viktigt då Brynäs har ett vasst PP.
Sen tror jag mer på Luleå denna säsong än vad jag tror på Brynäs, man har helt klart ett bättre material att jobba med än vad Brynäs har.