| 2011-10-06 19:00 | Elitserien | Linköpings HC vs Frölunda HC UNDER |
U 2.5 |
FT |
1.5 |
2.050 |
Spelet är alltså LHC under 2,5. Det blev lite felklick när jag la in det i spreadet.
Spelet bygger på att Frölunda sätter in Andersen i målet. Inget bekräftat än, men det känns mycket troligt, då han vilade senast. Såhär står det på svenskafans.com:
I målet får vi med största sannolikhet få se våran superdansk Frederik Andersen som vilade senast efter en galen insats uppe i Skellefteå där han räddade 49 skott. Magnus Hellberg övertygade inte mot Färjestad och borde nog gjort det betydligt bättre på både 0-2 och 2-3 målet, räkna därför med 112 kg dansk med en räddningsprocent på 96,61 och bara sex insläppta mål på lika många matcher i målet imorgon.
Dessutom saknar LHC sin bäste målskytt Carl Söderberg.
| 2011-10-06 19:00 | Elitserien | Linköpings HC vs Frölunda HC |
2 |
PK |
1.5 |
2.520 |
| 2011-10-06 19:00 | Elitserien | Brynäs IF vs Luleå HF |
2 |
PK |
1.5 |
2.340 |
Brynäs saknar Niklas Svedberg och Mads Hansen.
Luleå saknar alltså Robin Jonsson, Kim Karlsson och Niclas Wallin, utöver Cam Abbott som är långtidsskadad.
Ett sent avbräck medelades även nu i eftermiddag då det står klart att även Niklas Olausson missar kvällens match.
Kan ses som tunga avbräck i Luleå-lägret. Olausson har dock varit rent ut sagt dålig hittills iår. Senast bänkades Olausson kedjan. Harju som, trots en bra poängskörd, inte nått upp till sin högsta standard i sällskap med Olausson. Ska bli intressant att se Harju i en annan omgivning ikväll.
Harju kommer att spela med Komarek och Enterfeldt. Jag tror att det kan bli en riktigt bra kedja, Komarek och Enterfeldt är båda starka med pucken och liknar Omark i sin spelstil (speciellt Komarek).
Tycker att oddset är för högt på Luleå, även om Brynäs är favoriter ikväll så tycker jag att allt över 2,20 är spelbart på Luleå.
| 2011-10-06 19:00 | Elitserien | Modo Hockey vs Skellefteå AIK |
2 |
ML |
1.5 |
2.050 |
Modo var bra senast, men laget är väldigt upp och ner. Skellefteå har dessutom varit bra på bortaplan iår, där man har 2 vunna och 1 oavgjord hittills. Känns som en jämn match, där de flesta bolagen ligger rätt i odds med ca 1,90 på SAIK. Ladbrokes sticker ut med 2,05 jämfört med Betsson som är närmast bakom Ladbrokes med 1,93 på SAIK.
2,05 på ett SAIK med 50-55% vinstchans spelas.