Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-08, 12:00   #291
Grnvit

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Lite kort om varje spel:

Frölundas form har avtagit och de andra har knappat in. Jag tror inte att Frölunda håller serieledningen länge till, men efter denna match så förväntar jag mig att de håller sig kvar på förstaplatsen.
Man är väldigt starka på hemmaplan, dock gjorde man en väldigt dålig första-period senast hemma mot FBK och släppte in 2 snabba mål. Man hämtade dock in det och lyckades kvittera med 3 minuter kvar av matchen efter att ha tryckt tillbaka FBK under hela tredje-perioden.
Efter att ha förlorat hemma mot FBK så kommer man vara väldigt revanschsugna och hungriga på att bjuda tillbaka till den enorma publiken som de spelar inför varje match.

HV71 är i grym form och jag förväntar mig att de kommer ha väldigt mycket puck idag. Växjö trivs dock med det då de har ett väldigt kompakt försvarsspel och det är den största anledningen till varför jag spelar U5. Det skulle vara väldigt förvånande enligt mig om Växjö inte spelar defensivt och går på kontringar idag mot ett riktigt starkt HV71.
Tätt försvarsspel som gäller om Växjö ska vinna.

Brynäs har startat ganska bra, medans Timrå är där man förväntas vara - i botten.
Timrå är för tillfället sämst på hemmaplan (dock med en match mindre spelad). Samma sak förra året. Anledningen till det är att man inte klarar av att vara det spelförande laget, man vill för mycket och krånglar till det jämfört med om man skulle spela på bortaplan. På bortaplan är det mer krigande för Timrå, ett enkelt spel men som de lyckades rikitgt bra med borta mot Luleå.
Frågetecken på skadefronten i Timrå också, Ilkka Pikkarainen och Bagarn kan komma att missa matchen, i så fall är det två tunga tapp. Klart att Halonen, Granath och "Gnagarn" missar.

Luleå är bästa laget i första-perioderna, man har hela 7 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust sammanlagt. Det är imponerande hur de har startat matcherna. Anledningen till det är förmodligen att de orkar hålla sin intensiva forecheckingen på ett bättre sätt. Luleå spelar ett mer energikrävande spel än vad många andra elitserie-lag gör.
Kan inte motstå att testa Luleå som vinnare av första-perren.

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat