Citat:
Ursprungligen postat av jempa
Toronto -0.5 till 1.9 fångade jag. Varför? Kollade på Ottawa igår, och ja dom vaknade till liv mot slutet men det var samtidigt också för att Detroit slappnade av. Hela första två perioderna var tunga och grabbarna i laget visade att dom inte varit med om ett sådant tempo förut. Det som kan glädja dom är att Toronto inte kommer visa i närheten så bra drag i benen som Detroit men dom innehaver hemmaplan och Reimer har ännu inte släppt in ett mål denna säsong (shutoutvinst första matchen mot Montreal också på hemmaplan). Att sedan Craig Anderson kommer vara en gudagåfva i målet efter 5 GA igår har jag svårt att se framför mig, även grabbarna är slutkörda från att varit i detroit o smakat dolme till att flyga upp till Toronto.
Sedan tror jag mer på Devils än Flyers i år. Har inte placerat något spel ännu men lutar åt det. Det är öppningsmatch för Devils hemma i New Jersey och även fast dom har många labila faktorer (kommer Broddan klara ett år till, ska Kovi börja skrapa ihop poäng etc.) så tycker jag ändå att vara hemma-dog en match som denna är för givmilt av spelbolagen. Spelvärde.
Har även plockat Pittsburgh till 1.9 borta mot Phoenix. Dom har tappat Bryzgalov och jag har väldigt svårt att se dom stå emot en sådan enad trupp som Pittsburgh i år, trots avsaknad av Sid the Kid.
|
Håller med om att Leafs känns bra idag. Plockade dem till 2.25 i fredags. När man såg Sens igår så växte det spelet ännu mer i mina ögon. Philips har börjat darrigt iår igen, Cowen(som gjorde en grym camp) stirrar för mkt puck just nu, Gonchar håller inte alls defensivt, Karlsson är en av ligans bästa backar framåt men finns mkt att önska defensivt. Resultatet igår speglade knappast matchen. När Wings valde att spela hockey sprang man ganska snabbt iväg till en 5-0 ledning innan man släppte på intensiteten och bjöd in Sens.
Att få 2.25 hemma mot ett Sens som är b2b känns väldigt bra.
För övrigt har jag svårt att tro att du kan ha spelat på Pens borta mot Yotes