Datum: 2011-10-09
Tid: 16:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Division 1 D
Match: Nynäshamn - Nyköping
Period: ft
Spel: Nyköping
Insats: 5
Odds: 1.75
Bolag: Svenskaspel
Motivering:
Jag spelade mot Nynäshamn så sent som i onsdags och blev inte alls imponerad. Det är ett väldigt ungt lag som bara kör utan att egentligen ha någon tanke bakom sitt spel. Har mött en hel del unga lag och när dem får möta ett spelskickligt lag som Nyköping i detta fall så kommer dem få problem. Nynäshamn var otroligt svaga i egen zon och mot ett offensivt Nyköping blir det inga poäng. Nynäs har ett otroligt tufft spelprogram, man kommer från två klara förluster mot nykomlingarna Åkers 2-5 och Värmdö 5-8. Dem tre närmsta matcherna möter man Nyköping, Huddinge och Arlanda. Nynäs ska vara otroligt nöjda om man får med sig 3 poäng från dessa matcher!
Nyköping startade försäsongen otroligt bra och förväntningarna blev skyhöga, kanske lite för höga. Serien har man startat lite knackigt men jag tycker ändå att Nyköping har varit det bästa laget jag mött, då har jag mött samtliga topplag i serie D. Man har en otroligt stark offensiv och längst bak i mål har man Johan Svensson som kommer från Allsvenska Borås.
Det är bara SvS som har odds på denna match just nu, 1,75. Under dagen kommer förmodligen högre odds och då är det bara att hugga! Skulle gissa att man kan få mellan 1,80-90 hos övriga bolag.