Jag tror lite på grann på "skrällarnas natt" tema imorgon.
Dels är många lag redan klara, och många som kommer gå in och kämpa för moder fosterland.
Tyskland - Belgien exempelvis. Belgien har många bra spelare i sin trupp, speciellt är att de är unga. Och de har även en bra målskillnad i deras grupp och stark form och har allt att spela för.
Lägg till att många spelare i storlandslagen kommer ha ett rejält tufft schema, dels kommer de ha spelat två landskamper, men en ligamatch till helgen och sen CL mitt på veckan. Är det någon match man ska vila så är det en match där allt redan är serverat. Allt annat är bara irrationellt.
Min känsla just nu är även att Bosnien har skrällchans på Frankrike. Jag menar Dzeko och Pjanic är väl bara några få namn som kan sätta skräck på fransoserna? Även Bosnien med ruskigt bra form. Sen har jag inte så mycket koll på vad de har att spela för. Någon får gärna skicka en länk där man kan läsa kortfattat vad alla lag har att spela för. Eller så kmr goal.com släppa en preview på allt det där inom kort.
*edit. Lägg till att många av storlagen gjorde mycket bra prestationer senaste matchomgången vilket jag tror kortsiktigt kommer leda till att spelare övervärderar deras chanser. Således har jag fingret på avtryckaren just nu... ska bara hitta rätt måltavla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av madjedo den 2011-10-10 klockan 12:08.
|