Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-10, 16:33   #21
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
1,30-2,00 var ett rent exempel för att påvisa hur oddsen skulle kunna se ut med det troliga spelavdrag som ATG lär ha i så fall. Mer än 80% lär de knappast betala tillbaka till spelarna.
Att erbjuda 1,60-1,60 när konkurrenterna sitter med 1,85-1,85 är inget att stoltsera med. Ett annat problem för ATG är att de som normalt sett inte bryr sig om spelavdraget eller knappt förstår vad det innebär skulle märka av hur dåliga villkor det faktiskt är gällande H2H. Detta märks inte på samma sätt inom t.ex. vinnarspelet. Om folk väl fastnar för H2H som spelform lär dessa säkert också lockas över till nätbolagen förr eller senare.
Hur som haver så känns det osannolikt att ATG skulle erbjuda samma villkor som nätbolagen inom H2H och därför är det heller knappast aktuellt att lansera spelformen.
Jag förstår hur du tänker och det är nog så ATG också tänker till en början. Men om den trade-off de får för lägre marginaler på vissa spel är nya spelare och ett ökat intresse för sporten så är det en långsiktigt bra affär för dem. Jag tar och skickar dem ett mail och ser om jag får några vettiga svar från dem iallafall så vi får lite på fötterna i saken, skadar ju inte att försöka.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), Migge (+1), KP (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat