Datum: 2011-10-11
Tid: 08:05
Sport: Tennis
Land: Shanghai
Liga: Tennis
Match: F.Lopez - J.Tipsarevic
Period: ft
Spel: F.Lopez
Insats: 9.00
Odds: 2.750
Bolag:
Motivering:
Morgonmatch, Shanghai är spelplatsen och underlaget är hard. Lopez mot Tipsarevic.
Det som talar för Lopez här är:
Han har 4-1 i inbördes möten mot Tipsarevic. Jag tror inte att det är någon slump och jag tror att Tipsarevic har svårt för just Lopez. Då spanjoren slicar på backhandssidan och då hans stora serve stör Tipsarevics rytm ordentligt. Lopez har vunnit samtliga hardcourt matcher mellan dessa två. Visst det var ett tag sedan och Tipsy är bättre nu men jag tror där ligger mycket i inbördesstatistiken och Tipsys problem med Lopez spelstil och vänsterhand.
Tipsarevics fysiska status är ett stort frågetecken. Han gick på antibiotika förra veckan och påpekar i en intervju för några dagar sedan att han känner sig väldigt seg och trött. Han lever mycket på att springa bra under matcherna och frågan är hur han reagerar om Lopez verkligen gör detta till en jämn och lång match? Fördel Lopez enligt mig.
--
Summering: Oddset är alldeles för högt i min mening på spanjoren (fann det på bwin för någon timme sedan). Jag ser detta som en minst 50-50 match för Lopez. Lopez trivs väldigt bra i Shanghai och nådde semifinal här förra året och jag tror han kan göra något liknande i år, även om formen var sådär på senare tid.
Otroligt, otroligt spelvärt i min mening och magkänslan säger mig att Lopez tar detta. Känslan är stark, får se om den stämmer imorgon!
Ogiltigt spel-ID: 552919