Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-11, 16:29   #13
Tolstoj

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 848

Tolstoj lirar!
Stats: 5 - 7 - 1
ROI: 85.02%
Vinstprocent: 41.67%

Standard

2011-10-11 Schweiz - Montenegro (Fotboll)

Datum: 2011-10-11
Tid: 20:00
Sport: Tennis
Land: Schweiz
Liga: Fotboll
Match: Schweiz - Montenegro
Period: ft

Spel: Schweiz HT/FT 1/1
Insats: 8.00
Odds: 2.500
Bolag:

Motivering:
Tror jag hittat ett gulkorn här. Får se om så är fallet.

Montenegro är redan klara för kval. Schweiz har heller inget att spela för. Vid sådana här matcher går man efter; vem som vill mest. Mitt tips är Schweiz, dess spelare, tränare och ledare.

Montenegro har drabbats av ett enormt manfall. Jovetic, Vucinic, Pekovic, Vukcevic, Beciraj, Dzudovic kommer inte vara med alls. Några pga avstängning, några pga risk för avstängning. Lägg därtill att man i truppen har några spelare som kommer vilas pga risk för avstängning vid ett ev gult kort.

Montenegro har bara ett träningspass i benen sen matchen mot England. Man firade även kvalavancemanget i fredags (lång natt). Mentaliteten är inte där den borde vara för en sådan här match, det förstår alla.

Schweiz i sin tur, spelar på hemmaplan. Jag tror de vill bevisa för sina fans att de "kan". Jag tror även att de är betydligt mer fokuserade och redo för denna match. Enligt schweizisk media så kommer Hitzfeld att starta med ett väldigt bra lag, så här kommer det inte vilas spelare.

Schweiz bör om det är fokuserade utnyttja dessa omständigheter och det från start. Ledning i halvtid och vinst vid slut, känns bra.

Motivation slår klass brukar det heta, här kommer Schweiz ha fördel av både motivationen och klassen.

Tolstoj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat