Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-11, 23:38   #1
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

VM i V75! (start 29/10)

Nu har de öppnat registreringen för tävlingen, som startar först när Jägers har tävlingar 29/10! De kunde ha utformat den både bättre och sämre, men det som de landat på är helt okej tycker jag! Se http://www.vmiv75.se för information och registrering.

I korthet går det ut på att under sex V75-omgångar få så många rätt som möjligt genom att spela 192raders-system. Man får bara spela ett system per omgång och de bästa fem omgångarna räknas. Man kan spela i lag om fyra eller fem personer där de fyra bästa resultaten räknas.

Jag ser inte så många oklarheter med upplägget såhär långt, men några som jag ser efter en första genomläsning av reglerna är att det inte står utskrivet bland annat:

-Hur kunskapstävlingen som kommer utgöra finalen bland de 10 bästa spelarna/lagen kommer se ut. Min gissning är att det blir frågor av typen "Hur många elitlopp har Stig H vunnit", "Vilken är landets äldsta aktiva travbana" osv men vi får se, det blir till att korsa den ån när det är dags (förhoppningsvis)!

-Om det spelar någon roll om man spelar V7 istället för V75. Högst troligt är svaret nej, det vore väldigt konstigt om de la in en sån begränsning.

Jag tänkte vi skulle dra ihop minst ett Sharps-lag! Skicka PM till mig med personnummer om ni vill köra lag ihop med mig så reggar jag oss!

Om man ska bli världsmästare i någon ska det väl vara detta, kavla upp ärmarna och av med handskarna nu så kör vi!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2011-10-11 klockan 23:41.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat