Datum: 2011-10-15
Tid: 18:30
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Växjö Lakers HC - Timrå IK
Period: ft
Spel: Under 5
Insats: 100.00
Odds: 1.800
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Till att börja med är jag förvånad över att Pinnacles lina ligger på U5 och inte U4.5.
Båda lagen är starka defensivt. Växjö är det till stor del på grund av sitt målvaktsspel där man har en duktig backup-målvakt, elitserie-mått mätt, i Alsenfelt, och en väldigt rutinerad och oerhört skicklig första-målis i Gerber.
Låt oss utgå från att Alsenfelt står, även fast jag tror starkt på att Gerber kommer finnas mellan stolparna.
Ett stabilt och tight försvarsspel med ett mycket bra målvaktsspel samt importer i form av exempelvis Iggulden och Kallio har vunnit matcher för Växjö.
Det förstnämnda i ovanstående mening är något som i princip alla Elitserie-lag kan luta sig tillbaka på, vilket gör ligan målsnål och anses av många att vara tråkig i och med detta.
Timrå har dock förvånat mig resultatmässigt. Man har haft relativt målglada matcher hittils vilket är märkligt. Jag trodde man skulle ha en mycket starkare försvar än vad man haft så här långt. Dock är man uddlösa framåt, visst har man några kvalitetsspelare i exempelvis Vampola, men man har inte mycket att förlita sig på offensivt överlag. Istället är det mycket kamp och krigande som gäller, man måste ha ett starkt försvarsspel och förlita sig på kontringar när man spelar på bortaplan. De tre senaste matcherna som Timrå har spelat har man gjort 1 mål under ordinarie tid, samtidigt har man skärpt till defensiven jämfört med inledningen av serien. Jag tror definitivt att det kommer fortsätta så här!
Skulle denna gå Ö5 så avgår jag ett tag..
Ha en trevlig helg kära medmänniskor!