Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-15, 06:23   #85
CaptainMorgan
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Äntligen hockeylördag

Ogiltigt spel-ID: 559798


Lagen möttes hela sex gånger under förra säongen och endast 1 (!) match hade fler än 5 mål. Det brukar vara riktigt tajt och snålt när dessa två lag möts och snittet under den förra säsongen var 3.83 mål/ match. Senaste mötet i Almtuna slutade med en 2-1 seger för Leksand.

Ogiltigt spel-ID: 559793


Växjö gjorde en riktigt plattmatch hemma mot AIK senast och ibland får man ta det. Det är en lång säsong och vissa matcher får man helt enkelt glömma bort. Matchen mot AIK var i mångt och mycket en kamp mellan Växjö Lakers forwards och AIK:s keeper - och förre Växjö Lakers-burväktaren - Viktor Fasth. Hemmalaget avlossade 36 skott, men Fasth motade samtliga.

Växjö Lakers tog historiens första elitserietrepoängare mot just Timrå tidigare under säsongen då man vann med 3-1 uppe i E.ON Arena.

Ogiltigt spel-ID: 559794


Skellefteå AIK har slagläge på serieledningen och har egentligen inte varit riktigt bra mer än bitvis under säsongen. 2.20 är alldeles för högt i min bok och jag måste testa det.

Ogiltigt spel-ID: 559792


Oj, vilken match det väntar för mitt kära FBK. Det här kommer att bli målsnålt och jag har valt att testa under 1.5 i den andra perioden.

FBK har gjort minst mål i ES samtidigt som Frölunda har släppt in minst antal. Faran är om Frölunda får gå in och göra ett par mål men jag ser detta som en tajt och tuff kamp.


Lycka till - Idag skall vi vara tillbaka på vinnarspåren
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat