Då kör vi igen! Har varit sjuk en längre tid nu men börjar friskna till! Därav har det kommit så få spel. Jag kommer välja att spela på alla matcher i dagens div 1 A.
| 2011-10-16 16:00 | Div 1 A | Asplöven HC vs TEG |
1 |
FT |
3 |
1.200 |
Asplöven har börjat lite darrigt och varit ineffektiva men idag möter dom TEG. Man kanske kan tycka att det skulle vara en fördel för TEG eftersom de har haft en vecka spelledigt men icket, skadorna och sjukdomarna fortsätter. Idag ställer man upp med 10 forwards och 5 backar! Jag tror det kan bli ganska jämnt i första perioden för att sedan dra iväg.
| 2011-10-16 16:00 | Div 1 A | Piteå HC vs Kiruna IF |
2 |
FT |
3 |
2.350 |
Piteå har 0 segrar på hemmaplan. Visst på papperet ser det ut som dom har kommit igång men 1-5 vinsten på bortaplan mot enormt skadedrabbat TEG ska man ej se på för högt. I fredags lyckades Piteå spela oavgjort mot asplöven, Asplöven vann skotten med 38-19. Kiruna vann igår mot Clemensnäs och gör 5 mål på 55 skott. Jag tror på en jämn match men Kiruna drar det längsta strået.
Dagens sista spel
| 2011-10-16 16:00 | Div 1 A | Clemensnäs HC vs Kalix UHC |
1 |
FT |
3 |
1.750 |
Clemensnäs har haft ett tufft spelschema, på de 4 sista matcherna har de mött 1:an, 2:an, 3:an och 4:an i serien. Idag möter dom Kalix och Clemensnäs borde vara taggade att vinna en match. Jag tror att Clemensnäs vinner med 2-3 mål, en gissning 5-2