Avd 1: Låser jag förmodligen på Redéns duo och Jackpot Brodde. Egentligen ger jag inte mycket för någon av hans jänkare men mot det här motståndet måste de duga. Jackpot Brodde är min förstahäst i loppet. Ohlsson brukar köra offensivt och är inte förvånad ifall han sitter i ledningen efter ett tag. Synd bara att Nurmos gnäller istället för att ge information om denne, jag tror iaf på bra chans!
Avd 2: Egentligen borde väl Fantoccini bara vinna detta, men jag väljer att gardera ändå i jakt på kosing. Förmodligen kommer jag vika mig och spela utgång. Glen Norman låter uppåt på Naughty La Marc och säger att de ska "bjuda upp till dans". Jag hoppas att det betyder de väljer att köra i ledningen för att isåfall tvinga Fantoccini i dödens. Jorma är inte känd för att ta upp ifall han väl har bestämt sig och det är ju allmänt känt att Hockey inte är den vassaste kniven i lådan. Jag hoppas på att dessa två kör ihjäl varandra och bäddar för en tredje. Bakom tar jag med 4, 8, 11, 14. Mellby Ultimatum lär få loppet i rygg ledaren, Ingvar Viking är kapabel bara han håller sig i rätt gångart, Middle East är van tuffare och ha en polett till slut. Jag tror och hoppas Major Växus får samma lopp som förra gången. Då blir han tuff att stå imot.
Avd 3: Jag ska erkänna att flertalet av dessa har jag aldrig sett live utan bara i arkiven. Kentucky skriks det ju om så han får man väl ta med, Barfota + Redén känns bra. Jag kommer ta många här men första häst är ändå Ugottago som såg ut som en miljon sist efter galopp. Löser det bara sig från läget så vinner han!
Avd 4: Låser jag på tre. Nectarine kommer det mest troligt lösa sig bra för från springspåret. Olympia är tuffingen som tål att göra jobbet och Diadem Brodda är den roliga som har sett bra ut och även lyckas ta en plats på lappen.
Avd 5: Det känns som ett "En eller jäkligt många-lopp" på förhand och då jag har haft feeling för Adena Boko sen jag såg listorna så väljer jag nog att gå på min idé och spika fullt ut. Hon är startsnabb och jag blir mycket besviken om hon inte sitter i ledningen, väl därifrån hoppas jag Tobbe väljer att köra och då får de andra vara bra. Hon är van M Y C K E T tuffare motstånd och även om Stig H baiisar henne pga distansen så håller jag kvar vid min idé. SPIK!
Avd 6: Utgång på Pitch Command. Bästa hästen och bästa kusken. Spåret häxar lite men distansen gör att Örjan har god tid att komma ut, trycka upp tempot och döda. Bakom är det öppet. Mix Lex Pepper och Outlaw Merci är mina roliga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|