Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-12, 19:34   #5
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Angående Ridgehead Cahore så är det ju inte ludde som kör utan takter. Takter har aldrig kört den tidigare, enligt mig ett stort jävla minus. Eftersom ludde inte kör så kommer takter att antagligen få order att köra så de ryker och inte släppa. Därmed lär det bli körning mellan adielsson+takter. Ridgehead lär ligga i dödens ett bra tag. Blir det körning där framme så har vi ett riktigt bra tempo i loppet. Därmed kommer min idé fram, frillan filiokus på 5%!!!!!!!!!!!!! Jag kommer nog ha 4-5 hästar i det här loppet, tar jag bort någon så hamnar Takter under suddgummit. Dock är jag ute efter stålar och ingen 10000kronors utdelning. Finaler är dock alltid finaler och det svänger, antingen är det höga utdelningar eller så är det piss. Inget mittemellan nämligen. Så bygg era system kring det. Favoritkör eller ta ställning!

Avd 1, 2, 3 är nästan ALDRIG någon lägre än 7-8e rankad som vinner. Räcker oftast med 1-6e rankade här. Så spara på strecken där.
Smäller det någonstans är det avd5 och där tänker jag måla upp. Kostsamt javisst men att 12 av 15 hästar är streckade under 10% är bara FEL! Dessutom skräller det var fjärde gång. Perfekt lopp att spela utgång på.

Storavinster.se säger följande om avd4
Citat:
Vi får en svagstreckad klass 2
favorit och de har haft sanslöst
svårt att vinna. 15% segrar är en
verklig bottensiffra, både andrahan
daren och tredjehandaren har vun
nit oftare. Spelarna väljer oftast
bästa hästen till favorit, medan
spetshästar är dem som borde
rankas först. Ledningen är extremt
viktig i klassen.
Nästan var tredje gång har en
överraskning som varit sjättehan
dare eller lägre segrat när favoriten
varit svagstreckad, vilket är en
mycket hög siffra. Skrällrisken
måste alltså bedömas vara stor.
Innerspår och spår 5 är klara plus i
klass 2, medan spår 69 visar tydli
ga minussiffror.
Har konstigt nog inte fått några klartecken via telefon så jag har inga spikar själv, men mina källor från stall adielsson säger att Carmenere ser ruggigt grym ut och ska garanterat inte vara sämre än 3a.
Prince L är bortkastade pengar, visserligen har den vunnit 4 av 5 med just adielsson men den här gången är det bortkastade pengar. Hur den streckas till 24% förstår jag inte. Den har fått stryk de två senaste loppen av nr10 nice and a star. Nr 10 är dessutom streckad 11%. Adielsson som icke favorit i första avdelningen är dessutom en flopp. Det vinner han aldrig. Det blir min såg iaf, Prince L bör vara streckad mellan 5-12%
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat