Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-21, 23:24   #42
Prime

Primes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

Mycket innebandy i helgen och jag börjar med några matcher i Allsvenskan Södra. Återkommer med eventuella spel i Allsvenskan Norra och SSL senare.

2011-10-22 16:00Allsvenskan SödraPartille vs Skoghall 2 FT 1 2.950

Känns som en jämn historia på förhand. Båda lagen har liknande trupper som förra året och då slutade Skoghall 8:a och Partille 9:a. Jag tror att båda lagen hamnar där omkring i år också. Skoghall har börjat bättre i år med två oavgjorda, en sudden-seger mot Växjö(!) och senast en uddamålsförlust mot Visby. Partille tog sin första seger senast borta mot Malmö. Jag läste dessutom att Daniel Karlander, som vann den interna poängligan förra året nu missar resten av säsongen. Oklart varför men helt klart ett avbräck för Partille.

2.95 känns för högt och måste testas med 1u. Nordicbet erbjuder 2.20 på Skoghall vilket känns mer korrekt. Den gamle gode Kristian Wendel avgör här.

2011-10-22 17:00Allsvenskan SödraVisby vs Lindås 1 FT 3 2.000

Visby har inlett säsongen på ett strålande sätt med tre raka bortasegrar. Nu är det äntligen dags för hemmapremiär och man är erkänt starka hemma på ön. De flesta har tippat Visby som ett mittenlag i år men jag tror på en topp 4 placering och man kanske till och med kan utmana Karlstad och Växjö om seriesegern. Visst har man haft en stor spelaromsättning och tappat spelare som Eskelinen, Carlgren och Lundin men man har också gjort en del spännande nyförvärv och framförallt så är Hampus Dargren tillbaka från Mullsjö dit han var utlånad.

En av anledningarna till att jag tror att Visby kommer vara med i toppen är att man i år spelar i Allsvenskan Södra istället för Norra. Man slutade på fjärde plats förra säsongen men jag ser Norra som den bättre av serierna och Visby bör har större chans att nå SSL från Södra. En annan positiv sak för Visbys är att förstalinan med Viinamäki-Dargren-Gatu verkligen har levererat från start. 17 poäng på de tre första matcherna från dessa herrar.

Lindås hamnade precis som Visby på fjärde plats förra året. Några spelare har lämnat och några nyförvärv har anslutit. Mest anmärkningsvärda av nyförvärven är helt klart den f.d. pixbo -och landslagsspelaren Martin Dahlgren. Lindås har inlett säsongen med två vinster hemma och två förluster borta.

Jag tror även Lindås är ett lag för toppen i år och man borde hamna på 3-5 plats någonstans. Men Visby borta är en av säsongens svåraste matcher. Det är en lång och jobbig resa med två övernattningar för en seriematch. Det tar på krafterna, det vet jag utav egen erfarenhet. Jag har också läst på flera ställen att Lindås ska ha flera tunga avbräck p.g.a skador inför denna match men jag har inte fått bekräftat vilka spelare det gäller. Men oavsett vilka spelare det handlar om så är det aldrig positivt för ett lag att behöva kasta om i formationerna.

Visbys förstalina är heta just nu och det i kombination med hemmapremiär blir avgörande här. Jag spelar med 3u.

2011-10-23 15:00Allsvenskan SödraVäxjö vs Karlstad 2 FT 2 3.100

Möte mellan de två storfavoriterna i Allsvenskan Södra och här är Växjö omotiverat stora favoriter. Hemmaplan i alla ära, men 3.10 på Karlstad? Skulle kunna skriva en massa här men nöjer mig kort och gott med att jag tycker Karlstad är det bättre laget.
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat