Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-22, 23:11   #47
ludd3emm

ludd3emms avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Lite mer förstår jag men här är du verkligen i händerna på att bolaget INTE är ett scambolag! Vilket, enligt dig själv, är en STOR risk att det är...

Dessa 1.6%, vilka ger ut dem? Vad är dessa baserade på? Varför just 1.6% och inte 2.0%? När vinsten är "mature" känns det bara som om bolaget vet när detta är - de vet nog när de skall dra...

Men, lycka till - jag tar mina ytterst små chanser med de framtida "hamburgarna" jag...

/Badass
Du har helt rätt i det första du säger.

Bolaget ger ut dessa, eftersom bolaget påstår sig vara ett investeringsbolag och ska ge en beräknad avkastning. Varför det just är 1,6 vet jag inte, det är olika på alla företag. Det är oftast en beräkning på vad dem har råd att ge ut för att folk ska kunna investera.

Det är 90 arbetsdagar för Reprofinance och jag gjorde min investering 12 oktober, bara att räkna! På Reprofinance väljer du själv om du vill ha 90 eller 180 dagar. Jag tog den förstnämnda eftersom det känns säkrare nu i början.

Efter 90 arbetsdagar (helgdagar, oavsett vardag, räknas inte) så blir min investering mogen!