Citat:
Ursprungligen postat av boored
Som redan tagits upp: HYIP = ponzi, de kommer man inte ifrån. Och därmed borde de inte har nåt att göra på ett seriöst forum så länge de riskerar att lura in andra godtrogna människor i fördärvet.
Hur som helst är det väl även olagligt att bedriva dne typen av verksamhet innan man har tillstånd av fi/eu. http://www.fi.se/Tillstand/
Bluffmakare, brottslingar, buuu  
|
Jag förstår vad du menar. De flesta HYIP's är registrerade med offshore bolag som oftast har administratörer från Kanada (fråga mig inte varför) och websidorna i olika länder. Kanada har riktiga gummiparagrafer ang. skötseln av sk. "investmentbolag" (i dessa fall HYIPs) och därför florerar marknaden där. De största HYIP-bloggarna är också från Kanada. Marknaden är dock som störst i USA.
Kom ihåg att jag inte försöker få någon att att göra det här för min skull. Jag skriver om mina investeringar och är någon intresserad av att läsa får dem gärna göra det.
Jag tycker dock inte detta är mer "omoraliskt" än spelbolag som lurar folk på pengar som inte är tillräckligt insatta för att gå med vinst på betting. Jag kommer vara öppen med att det scammar oerhört på denna marknad men det förändrar inte mitt faktum att jag är med i spelet.