Citat:
Ursprungligen postat av dgothe
tycker att det inte är särskilt likt sportsbetting.. i så fall är det snarare mer likt att gå in med en insats på ett nytt bolag som man har hört negativa saker om och sedan hoppas att de betalar ut.. typ golfandbet..
om du bettar på vanligt vis riskerar du visserligen pengar i samband med bettet, men du behöver aldrig oroa dig för att pengarna ska kunna plockas ut om du går med vinst..
på HYIP-bolag LOVAR dom att du går med vinst, och räknar upp "dina" pengar varje dag på sin site så att du ska få känslan av en ökande summa pengar (och lockas till nyinvesteringar innan du kan ta ut dina första pengar).. det är först när man vill ha ut pengarna igen som det riktiga testet kommer.. så jämför det inte med vanlig betting på bolag man vet är ok, och där de enda riskerna du tar är löpande och helt dina egna..
|
Jag jämför det med ett bet i sig att se om man får ut pengar eller inte och jag har beräknat risken i förhållande till vinsten. Enda skillnaden är att här är bolagen risken, i sportsbetting är det själva bettet som är risken.
Varje människa med lite självinsikt vet att man ALDRIG någonsin ska investera mer pengar i ett bolag som man redan har gjort en insats i om vi pratar om HYIPs.
Du menar alltså att riskerna på något vis är någonting annat än mina egna?
Edit: Du har oerhört fel när du säger att man bara ska se på när pengarna växer. Du väljer helt själv om du vill ha 100% återinvestering eller 0% vilket gör att du kan i mitt fall betala ut drygt fem dollar om dagen om du så känner för det. I mitt fall har jag valt 100% compound så jag plockar inte ut någonting förrän i februari (om bolaget är kvar tills dess). Jag kan dock ändra procentsatsen när jag vill.