Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-24, 10:17   #2
isbjorn
Franzen Buttboy

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Juventus - Fiorentina

Fiorentina har ännu inte lagt mål på borta plan 2-0, 0-0, 0-0. Såg dem i 0-0 matchen mot Cesena och det var inte mycket i anfallsväg som fungerade. Rörelsen är för liten och man litar nästan enbart på topptrion ska lösa målen medan mittfält ligger lite bakom och spelar mycket sidled. Jovetic är den spelaren det händer runt men han är för ensam(Tycker Cerci kan försvinna lite väl mycket ur matchen) och saknaden av Gilardino har varit stor. Finns lite frågetecken i startelvan inför matchen, spelar Gilardino? spelar Vargas(Som varit petad då han varit sen till för många lagsamlingar/träningar)?.

Juventus är 5-2 när det gäller U/O i år och deras anfallsspel ser ut att få problem mot lag som backar hem. Såg inte matchen mot Parma men mot Chievo skapade inte mycket framåt, farligaste läget var en Del Piero nick i utsidan av stolpen.
Tror matchbilden lär bli sådan att Fiorentina faller hem och ligger på kontringar med Jovetic, Cerci, Silva eller Gilardino? Under 2.5 ser intressant ut.

Genoa - Roma

Genoa trivs i matcher där de möter, på pappret, bättre lag. Gillar inte Roma men har spelat upp sig i de sista matcherna och mot Lazio var de värda vinsten. Tyckte Pjanic bidrog med kreativitet och ett fartfyllt passningsspel. Spelar han kan över vara ett alt. Spelar Pjanic och Bojan petas kanske tom Roma vinner. Ska bli intressant hur Roma startar.

AC Milan - Parma

Giovinco trivs mot storlagen. Mot Milan kan de få spela kontringsfotboll med Giovinco och Floccari och tror precis som dig Sighurt att de gör mål igen. Speciellt då Thiago Silva, Milans bästa back, fortfarande är skadad(?) Milan funkar sådär, de gör jobbet. Såg 60 min mot Lecce och Zlatan var delaktig i farligheter en eller två gång, så ingen vidare insats av honom. Går han mållös två raka matcher?

Chievo - Bologna

Bologna har intressanta offensiva spelare i Aquafresca och Di Vaio. Tyvärr så klickar laget inte alls. Jag trodde att de kanske skulle börja ta poäng nu efter tränarbytet(hade Bologna +0.5 igår) men de såg inte alls bra de 45 min jag kollade. Försvaret är för svagt.

Napoli - Udinese

Napoli fortsätter som föregående år, vinna matcher där de slipper vara bollförande laget. Napoli älskar att kontra. De har inte lärt sig bemästra konsten att föra en fotbollsmatch- Frågan är hur matchbilden blir mot ett defensivt starkt Udinese. Under 2.5 är nog ingen dum idé.

Palermo - Lecce

Palermo hemma är alltid ett bra spel. Miccoli och Abel Hernandez spelade inte senast, vet faktist inte varför. Skador? Startar dessa två så tror jag -1 kan vara något.

Blev väldigt mycket tankar om Fiorentina - Juve och han inte med något djupare på de andra matcherna. Möjligt att jag fyller på med lite mer tankar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sighurt (+2)
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat