Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-24, 15:20   #102
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Spelar ju ingen roll vad du gör. Avslutar du affären nu och kursen går upp så förbannar du det. Sitter du kvar och priset sjunker kommer du förebrå din girighet. Därför man ska ha förbestämda nivåer (vill minnas att du var inne på det spåret själv) för när man går ur och in. Men det verkar ju inte vara aktuellt för dig så antagligen kittlas du av lite självplågeri.

När jag bokade frekvent på BF var det mycket enklare. Priser som börjat rört på sig fortsatte oftast i samma riktning och bottnade först minuterna före stängning. Nu höll inte jag på med trading men att kunna boka hårt spelade favoriter till dagslägsta räckte och blev över. Men vad jag förstått av den här tråden så är det inte så längre. Beror säkert på att betydligt fler agerar på marknaden och köper på sig tidigt och när alla ska sälja så blir det trångt i dörrslussen med känt resultat.

Blir det för lätt att tjäna pengar så anpassar sig bookmakers och botar till rådande omständigheter. Samma sak var det ju med surebets. Så länge som folk nöjde sig med att spela värdet (jag själv bland annat) så påverkades inte marknaden nämnvärt. Men så uppkom fenomenet att inte nöja sig med 2.30 (vid 50/50) utan man såg värde i 1.80 också vid slantsingling..

Det ansågs bättre att raka hem lite glasspengar varje gång man "spelade" än att acceptera 50 % bom vid odds över 2 ggr. För oss spelare av gamla stammen var det här (förutom matematiskt vansinne) lika kittlande som att pensionsspara. Men det slog igenom och varför då? Tja, man slapp tänka själv och behövde inte kunna skilja på boll och puck heller. Ren okunskap om sportsbetting helt enkelt. Resultatet av det är oftast en rörande samstämmighet bland oddsmakarna beträffande prissättning på objekten.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat