Citat:
Ursprungligen postat av Sighurt
Juventus - Fiorentina
Juventus spelar en helt annan fotboll på hemmaplan jämfört med borta. Man pressar väldigt högt vilket leder till att man ofta kan bryta bollen högt upp på plan. Matchen mot Cheivo kan jag hålla med dig om, dock saknade man tyngd i längst fram när manställde upp med en anfallare. Fiorentina saknar ett par offensiva spelare. Men Juventus försvar har varit allt annat än stabil hittills. Och eftersom detta är Fiorentinas "största" match på säsongen tror jag inte man bara går ner för ett oavgjort resultat. Får man chansen kommer man ta den. Juventus har dock haft enkelt för Viola på hemmaplan och i och med nya arenan samt Violas form senaste toden tror jag bästa valet är en hemmavinst. Dock har oddset sänkts under kvällen. Igår kunde man hitta -0.5 till 1.80 vilket enligt mig är spelvärt. Allt över 1.70 är bra ..
Under spelet är jag inte lika mycket inne på med tanke på Juves föravar exempelvis senast mot Genoa samt matchens betydelse trots att Viola saknar spelare. För jag är ganska övertygad på att Juventus minst nätar en gång imorgon och då räcker det med en mål av bortalaget föe att spelet ska förstöras enligt mig.
Skriver från telefonen, får fortsätta med tankarna kring resterande matcher när jag kommer hem men tror vi är på samma spår gällande matcherna generellt sätt. Kul med lite diskussion förresten, bra synpunkter!
|
Du kan ditt Juventus(gissar att du är Juve fan?). Finns inte många man kan diskutera taktiska detaljer med, syftar på din kommentar om Juventus presspel på hemmaplan.
Håller inte riktigt med dig här(bold). Om man kollar på matchen mot Milan så hade Juventus ett grymt presspel(precis som du säger) och när det funkar så får inte man inte många lägen mot Juve. Chiellini och Barzagli är enligt mig två riktigt bra försvarare. Lichtsteiner har en bit kvar i det defensiva men följer med mycket bra i offensiv och har en grym intensitet. Mot Chievo och Milan spelade man med exakt samma startelva. I båda dessa matcherna höll man nollan.
Buffon
Lichtsteiner
Barzagli
Chiellini
Bonucci
Pirlo
Marchisio
Krasic
Pepe
Vidal
Vucinic
Mot Genoa bänkade man Vidal och Krasic, vilket kan ha en betydande effekt om man spelar med högpress. Ska bli intressant att se hur Juventus startar mot Fiorentina. Hade gärna velat se att de försökte få in Elia i startelvan. Krasic och Elia som två fungerande kanter...ujuj.
Jag är också inne på att Juventus vinner detta men det är något med trion Jovetic, Gilardino, Cerci som gör att jag inte vill spela Juventus till under 1.8. Klarar Fiorentina inte att spela sig ur pressade situationer kan detta bli en tung afton då trion på topp kommer bli helt isolerade och Juventus kommer kunna komma i våg efter våg. Men får man med, framförallt Jovetic, i spelet så kan detta bli åka av.
Är just nu mest inne på att njuta av matchen.