Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-24, 18:04   #7
isbjorn
Franzen Buttboy

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Cesena - Cagliari

Kommer antagligen ha mitt första spel för omgången på denna match.
Cesena har gjort två mål på sju matcher. Man har inte gjort mål på de fyra senaste omgångarna mot Milan, Chievo, Fiorentina och Siena. På pappret har man ett helt okej lag men det har inte alls funkat. Såg matchen mot Fiorentina och de hade ett par bra lägen, speciellt Guana gjorde det bra på mittfältet. Eder jobbade också ganska bra på topp men Mutu och Ghezzal var totalt osynlig och enligt mig var Mutu inte den smartaste värvning man kunde göra. Stort ego och har inte rätt inställning för att vara i ett lag där man måste kriga för varje poäng. Mot Fiorentina tog han en grymt onödig utvisning när han vevade till en Fiorentina spelare i ansiktet. Så fort det inte funkar blir han grinig och frustrerad. Detta är spelaren Cesena hoppas på.

Cagliari har inte släppt in ett mål fyra matcher. Man har dock bara gjort två mål på dessa fyra matcher vilket jag tycker är lite konstigt då man har ett par offensivt duktiga killar i Cossu, Nene, Thiago Ribeiro. I två av dessa matcher där man inte gjort mål har man mött Udinese och Napoli, dessa två är i mina ögon de två bäst defensiva lagen i serien just nu. Udinese har bara släppt in ett mål på 7 matcher !! Cagliari har haft samma stomme i laget i flera år nu och har lyckats hitta en trygghet i sitt lag. Detta är enligt mig anledningen till deras fungerade försvarsspel i år. Det är inga storstjärnor i men alla drar åt samma håll och det betyder mycket i ett fotbollslag.

Cagliari pk 1.935
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat