Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn
Jag undrar lite varför Elia inte fått chansen fullt ut? Var den roligaste värvningen inför säsongen?
Bodgani spelade sist men han kan ha blivit skadad i slutet?
|
Okej, mycket möjligt att källan inte stämde fullt ut.
Angående Elia var jag precis som du väldigt förväntansfull inför liga starten på att få se honom spela. Han har hittills bara gjort två(?) inhopp iår. Tror att Conte vill att han ska vara 100 % när han väl startar och då menar jag inte med själva "fotbollen" utan med allt runt omkring, det nya språket, taktiken, anpassningen osv. Hoppas att vi får se mer av honom så snart som möjligt.
En annan spelare jag längtar på att få se i den svartvita tröjan för denna säsong är Quagliarella. Killen gjorde det så fantastiskt bra förra säsongen men har denna säsong endast gjort 1(!) inhopp iår. Okej, han har precis kommit tillbaka från skada men det var ett tag sen nu och det känns som att han bör vara 100 % nu. För visst ska han kunna konkurrera med Vucinic och Matri om en start plats .. Även här vet jag inte vad som är hemligheten till den begränsade speltiden, Conte är väldigt klurig. Däremot gillar jag att han är bestämd och jag litar på att han vet vad han gör. Det är många nya spelare och en ny taktik, snart kommer det börja ge utdelning.