Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-25, 09:06   #11
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Tycker tävlingen är kalkon av en enda anledning - finalen!

Vad sjutton är poängen med att först tävla på riktigt, dvs stapla vinnare, i hopp om att bli någon jävla Jeopardy-mästare? Hela konceptet faller ju i och med finalen!? Det är ju förmodligen inte bästa tipparen som vinner....

Ungefär som att kvala in till fotbolls-VM, spela slutspel och ta sig till final. Där gör vi ett spektakel i tv-studio och låter lagen göra fystester och fångarnapåfortetaktiviteter om pokalen!

Nej skärpning ATG!
Ja du har en poäng, en ganska rolig poäng också med den liknelsen. Om inte annat så tycker jag det är alldeles för många finalister. Dessutom kunde de gärna speca lite närmare vad finalen kommer gå ut på så man vet lite mer vad man har för hinder att forcera för att plocka hem segern. Å andra sidan tror och hoppas jag väl på bra chanser mot genomsnittsdeltagaren om jag skulle lyckas komma till final, men med 10 deltagare är väl risken stor att man stöter på åtminstone en kalenderbitare. Har man riktig jävla oflyt så möter man kanske Travkungen själv och då kan man ju lika bra ta första bästa pålle hem för där står man sig garanterat slätt!

Jag väljer väl att se det som en seger om jag kommer till final och ser finalen som en ny tävling, vilket det i någon mening också är om inte frågorna handlar enbart om V75.

Jaja det är enkelt att kasta skit på grejer, och ATG är förtjänta av en hel del när det gäller vissa saker, men de gör ju iallafall något och jag brukar lämna in en lillrad på nån hundring varje lördag ändå så det är liksom inget att fundera på då.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat