Lycka till med satsningen!
Några synpunkter på ditt spelsätt och råd efter de erfarenheter jag gjort har jag om du är intresserad. Att spela flera vinnare i samma lopp är sällan en bra idé, du sprider risken men det finns risk för suboptimering för det troliga är att det inte vimlar av överodds i ett och samma lopp. Räkna med att det andra vinnarspelet är marginellt som bäst. Jag gör det själv också i vissa lopp men jag är övertygad om att det inte är något som man bör göra i speciellt hög utsträckning.
Tänk också på att vinnarspel är mer känsligt än t ex H2H vad gäller värmningar. En kanonvärmning på en konkurrent kan göra att din hästs chanser försämras avsevärt och alla hästar i loppet är emot. Spelar du däremot H2H har du bara en häst emot som kan råka vara kanon för dagen och spöa din häst trots att historik och andra faktorer talar emot. Detta ger att det är extra viktigt att se till att oddset är högt nog att kompensera för dessa osäkerheter när du lägger tidiga spel, och framförallt tidiga vinnarspel.
Försök eliminera osäkerhetsfaktorer så långt det går. Det är lätt att stirra sig blind på en treårings föregående insats och säga att den bara vinner igen utan att mer än summariskt värdera oddset innan spel. Kompensera för de osäkerhetsfaktorer som råder när du värderar oddset, se upp speciellt med kallblod, voltstart, amatörlopp, treåringar.
Alla lägger vi spel utan att riktigt tänka efter tillräckligt noga, och ibland slashas oddset samtidigt som du tänker efter. Men det är värt det i det långa loppet!
Det blev visst en liten nyttig genomgång för min egen del också det här!
Återigen, lycka till!