Datum: 2011-10-25
Tid: 20:45
Sport: Fotboll
Land: Italien
Liga: Serie A
Match: Juventus - Fiorentina
Period: ft
Spel: Under 2.5
Insats: 1.00
Odds: 1.930
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Vet att jag var lite pessimistisk till detta spel från början. Men när oddset öppnar på omkring 1.75 och stiger till 1.93 på pinnen blir det intressant .. Finns en hel del fakta där jag och isbjorn diskuterat kring just denna match samt även kring spelformen under 2.5.
Ska jag göra en liten sammanfattning.
Juventus saknar Buffon vilket självklart är ett avbräck. Man har en bra ersättare i Storari som dock varit lite darrig men hans högsta nivå är världsklass enligt mig. Tror att man kommer starta med en 4-5-1 uppställning med offensiva yttrar och två pressande/stressande mittfältare.
Fiorentina har haft det svårt på bortaplan, speciellt med målproduktionen. Man saknar idag Montolivo och Cassani. Vilket kommer göra att man tappar en del kreativitet på mittfältet. Man får tillbaka Gilardino som dock inte är hundraprocentig.
Vi kommer nog få se ett tillbaka draget Fiorentina idag som kör mestadels på kontringar. Så länge vi inte får ett tidigt mål i denna match ska chanserna till under 2.5 vara väldigt stora. Testar därför 1 unit! BOL!
Såg att oddsen sjönk direkt efter jag skrivit reken. Men finns fortfarande till 1.92 på t.ex. 188BET