Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn
Den enda i Atalanta jag har någon större koll på Denis som är skön anfallare som tyvärr Napoli gjorde sig av med(kunde behövts nu när de har så många matcher)
Napoli - Udinese
Mitt lag är Napoli men jag kan inte motstå att spela Udinese i denna matchen. Som jag nämnt tidigare så har Napoli stora problem att luckra upp lag som faller tillbaka och låter Napoli förra spelet. Jag har funderat lite på matchbilden i denna match och jag tror Udinese kommer gå in med samma inställning som man gjorde mot Milan. I den match föll man tillbaka och försvarade sig mycket skickligt för att sedan gå på kontringar med framförallt Torje(som ska vara Rumäniens svar på Leo Messi) och Di Natale. Man kommer antagligen spela 4-4-1-1 och inte kliva upp särskilt långt i sin press.
Detta gör att det inte kommer finnas så mycket ytor bakom Udineses baklinje och det är där Cavani och Lavezzi är som bäst. Hamsik är väl den som bäst kan hantera ett lågt spelande försvarsspel med sina passningar och härliga skott. Problemet är Hamsik inte alls är i den formen han var i för två år sedan.
Napoli spelar 3-4-3 med Inler och Gargano som hårdjobbande innermittfältare. Tyvärr är det i mittfältet det största problemet ligger i när de ska förra matcherna, man har ingen som är tillräckligt kreativ och som kommer in med djupledslöpningar och slår fina bollar på de tre där uppe. De har ofta två snabba kantspelare som får mycket yta när Napoli ligger på kontringar men försvinner lite när ett lag backar hem i och med att de inte får något understöd av någon ytterback då man spelar med tre stycken i baklinjen.
Udinese +0.5 1.87 och antagligen under 2.5 till 1.75
|
Ingen Di Natale eller Isla i Udes trupp. (7/10 av lagets mål i ligan)
U2.5 känns befogat till ~1.70. Kanske lägre t.o.m om Cavani, som iofs inte sett så jävla vass ut senaste tiden, får vila.