Ämne: Lazlo Lirar!
Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-26, 21:15   #296
Lazlo
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25126

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

2011-10-27 Barys Astana - Metallurg Novokuznetsk (KHL)

Datum: 2011-10-27
Tid: 15:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Barys Astana - Metallurg Novokuznetsk
Period: ft

Spel: Barys Astana -0.5
Insats: 4.00
Odds: 2.100
Bolag: Betsafe

Motivering:
Jag river av en rek till för morgondagens KHL. Jag väljer att spela på kris laget Barys då jag tror och hoppas att vändningen kommer i denna matchen.

Barys upplever en liten kris för tillfället, sen jag såg dem sist då de spelade en strålande hockey och slog Riga med 0-5 på bortaplan så har det gått kraftigt utför. 3 raka hemma matcher har förlorats och det stort mot lag som man på pappret ska kunna slå, 0-7 mot Yugra, 0-4 och 2-6 mot Amur. Det hela har resulterat i att huvudcoachen Andrej Chomutov och den assisterande tränaren Sergej Starikov båda har fått sparken mellan de två matcherna mot Amur. Något drastiskt må man tycka men styrelsen kände väl att de behövde agera innan laget hamnat för långt ifrån en slutspelsplats. Vändningen kom således inte omgående då man förlorade även den andra matchen mot Amur men att man skulle få vändningen direkt och det mot ligans bästa lag kanske va att hoppas på för mycket.

Nu har laget fått ett par dagar på sig att samla sig och man står nu inför den enklaste hemmamatchen så här långt i år.

Man ska inte luras av att Novokuznetsk för tillfället ligger på slutspelsplats, det kommer med största sannolikhet inte att stå sig till slutet av säsongen då laget inte har kvalitéer som ska räcka till slutspel i längden. Laget har de senaste 2 säsongerna slutat sist av alla lag och även om laget ser aningen bättre ut i år så kommer man troligen hamna i botten tillslut ändå. På bortaplan har man ett dystert facit med bara 9 mål gjorda på 7 matcher även om man i många matcher lyckats kriga sig till åtminstone poäng.

Enligt mig så är inte frågan om vändningen ska komma för Barys utan snarare när. Man har bra kvalité i laget med spelare som Dallman, Junland, Dawes, Boyd, Kaspar, Novotny och Kreps m.m. Sett till spelarmaterial så tycker jag man är bättre än flera av lagen ovanför sig i tabellen, Sibir, Neftekhimik, Yugra och Novokuznetsk. Jag tror att när säsongen är slut så kommer Barys ha tagit sig förbi alla dessa lag och inneha en slutspelsplats.

Hemmaplan är såklart viktig och en sån här match måste bara Barys vinna. Man har haft enkelt mot Novokuznetsk tidigare, på 11 möten har bara Novokuznetsk tagit alla poäng 1 gång medans Barys gjort det 7 gånger. Ifjol vann Barys 3 av 4 möten, förlusten kom på straffar. Senaste ligamötet vann Barys med 2-10 på bortais och den sista träningsmatchen inför denna säsongen så vann Barys mot Novokuznetsk med 5-2 på hemmaplan!

Jag tror vi kommer få se ett heltaggat hemmalag som vill visa vad de går för. Skulle oddsen sättas till vad lagen har för kapacitet så ska man inte få över 1.60-1.70 på Barys hemma mot Novokuznetsk. Med oroligheterna som varit kring Barys så får vi här 2.10 och jag tycker det är bra betalt då jag som sagt bara tror det är en tidsfråga innan vi får se Barys plocka imponerande segrar igen. Här på hemmaplan har de alla möjligheter i världen att skjuta av mot en bättre trend eftersom de möter ett mycket klent lag men också ett mycket klent bortalag!

Det är såklart nästintill omöjligt att tippa resultat men kan vara skoj att säga vad man tror och här tror jag Barys vinner med 4-1!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andreas15 (+2), bigsmooth (+2), highwon (+2)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat