Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-13, 01:00   #29
Gb

Gbs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

A1 Ethniki, Grekland, lördag 16.00
Ilisiakos- Panellinios
Panellinios-6.5, 1.87 (expekt)

3u

Grekiskt derby i Athen. Panellinios placerar sig på fjärde plats i den grekiska ligan, (efter Euroleague-lagen Panathinaikos, Olympiakos och Maroussi) medan Ilisiakos befinner sig sist. Panellinios har haft en tung period bakom sig gällande resultaten då man har 4 förluster i de senaste matcherna. Dock var tre av dessa förluster mot just Panathinakos, Olympiakos och Maroussi. Den fjärde förlusten skedde borta mot 6:e placerade PAOK med 3p. Man är därför i behov av en vinst för att inte tappa sin placering i tabellen. Under säsongen har man även spelat i Eurocup, gick vidare till top 16 och ligger för närvarande 2:a i sin grupp. Inga skador är rapporterade.

Ilisiakos ligger som nämnt sist i ligan (14:e plats), och man har endast 3 vinster av 15 spelade matcher. Dessa vinster skedde mot tre andra bottenlag. Hos Ilisiakos är två spelare, George Galiotos och Brent Petgouei rapporterade skadade.

Panellinios och Ilisiakos har mötts en gång tidigare, i november förra året på Panellinios hemmaplan:

2009.11.07 Panellinios Athens 90 : 58 Ilisiakos Athens

Jag kan tänka mig att detta är två pressade lag som är i behov av en vinst, underspelet, u. 148.5 kan därför också vara intressant. Men då Ilisiakos tränare själv säger att deras försvar är dåligt, kan det finnas risk för att poängen trillar in. Jag avvaktar med underspelet och spelar Panellinios- 6.5. Även om Panellinios har 4 raka förluster, så skedde dessa mot tre riktigt bra lag, och den 4:e var en tight tillställning på bortaplan. Panellinios är ett bättre lag än Ilisiakos (tabellen ljuger aldrig...) och de bör vinna och även klara spreaden på -6.5.

Senast redigerad av Gb den 2010-02-13 klockan 04:11.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat