Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario
Har riktigt svårt att se Sanity förlora första
Maharajah förlorar sällan när han fått ett lopp i kroppen.
Har inte velten Ovambo gått lite fort upp i klasserna? Har ju iofs varit fantastisk men någongång tar det stopp. Möter ju rätt ok kusar...?
Gillar Saston verkligen, krossar nog allt.
Vi röstar väl vad vi kör på:
Min röst: 4,4,3,2,2,1,1
Min början:
1: 5
2: 1,2
3: 7
4:
5: 4
6: 5
7: 11,12
Fyller på med kusar tills spelstopp, eller tills vi är överrens. Jag är flexibel, detta blir ju bara ett av alla system man kör ändå så nu ska vi ta hem VM med detta... 
|
Visst har Velten gått fort genom klasserna men han bara vinner ju! Att han nollade i V75-final från spår 12 är han ursäktad för, det går ju bara inte om inte tempot blir rätt. Och han möter ju faktiskt ingen som kan räknas som ett allvarligt hot här, som jag ser det.
Jag tolkar det som att vi är överens om Saston och halvt överens om Velten. Här är den raden jag lekte fram precis:
1,3,5,7
1,2,3,4,5,6,7,8
4,7,8
2,4,10,11
4
5
12
Sista loppet är väldigt lurigt och streckkrävande, och en chansspik på Fisher King som knappt förlorat felfri är en väg att gå. Även där bra värde i att gå kort. Om vi gör ett system med en storgardering ser jag gärna att vi lägger den i avd 2 eller 7.
I avd 4 kanske man kan gå lite kort, har inte detaljstuderat Global Miracle än men jag noterar att han gått jämnt med Formula One i två raka starter ifjol, det är starka papper i min bok!
Vi får fundera vidare imorrn när intervjuer och mer info kommer.