Vi kan väl vara överens om att spika Velten och Saston iallafall som minst. Min ram nu efter lite mer fundering:
1,3,5,7
1,2,4,6,7
4,7,8
2,4,6,7,8
4
5
6,7,8,9,12
Har svårt att tro på 40-hästarna i sista, de står hårt inne och tidsmässigt går de inte snabbare än 20-hästarnas 15-tider. Undantaget är Fisher King som har en nivå felfritt som nog ska duga. Ester får mycket streck på sin senaste insats i sto-sm, men hon har ju gått i stolopp med tillägg en längre tid utan att vinna speciellt ofta, ska mycket till att vinna mot en massa hanar då.
J.Ls Buv tror jag inte ett skvatt på, han fick stryk på Åby från ledningen mot mycket lättare hästar och kuskmotståndet nu gör inte saken lättare. Även om han skulle få ledning och vill köra där så mosar de honom, ingen respekt kommer han få.
Om man ska spika en av Marre och Sanity måste det ändå bli Marre. Det står lite mellan att han är lika dålig som senast, och det ska en del till att han ska vara det igen, och att han bara vinner. Sanity däremot vinner ju om han är lika bra som senast men det är ganska mycket att begära av hästen i min bok.