Ämne: NFL w8
Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-30, 09:43   #6
Arch
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

I år har det varit så att i NFL satt fler public bets pga bla regler för försvar. Tex så får man inte ha båda fötterna i marken när man tacklar en WR, så bollen åker inte ut lika mycket, man får bara "bumpa" WR lite första, tror jag 5 yards, sen måste man släppa och pga lockouten så kunde inte försvar spela in sig ordentligt. Också regler som skyddar QBs och det blir fler penalties mot försvar, så över gynnades så pass att man har sett flera 50 totalen senaste veckorna.

NCAAF är det mer så att public gillar stora favs och de är ofta mycket bättre än sina motståndare och eftersom rankingarna bygger på röster, så är stora vinster värda mer.
Jag trampade själv på ett antal public-minor i NC State och Syracuse igår, Arkansas som var -8.5 fav och jag köpte ner (regel 1 typ, måste man köpa linan ska man inte spela den), Iowa bara -14 mot URUSLA Minny, men man lyckas förlora SU. Michigan över, Wake +7 alla var stora public bets, men när jag örfilade mig själv lite, så blev det bättre. 6-1 Oklahoma som -13 fav borta mot 7-0 Kentucky och public på hemmalaget, klart vinner Oklahoma 58-17. 8-0 Clemson fejdade jag redan tidigare men de täckte turligt, men återigen, -3.5 borta mot G. Tech som förlorade 2 raka och public stort på Clem (tur att jag kom ihåg att de inte kan försvara triple option), osv

Nu gäller det att se upp med justeringar i linor...idag, NE -2.5 är troligen den mest skumma favsen, tillsammans med DET -3. Att 49ers är -9 (inte ens 2 scores) mot offensivt dåliga Browns är också en bra (skum) lina. Saints på -13 är också en "no brainer", liksom Giants -10...2-3 av dessa bör missa...
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat