Kadetten var en besvikelse i derbyt men om han går barfota nu på lördag igen så är det kanske spikläge. Gillar skåningarna Orfeus Brodde och Kaffir Face också!
4-åriga ston är ju stängt, låst och igenbommat på försöksvinnarna och jag har iallafall svårt att skilja dem åt. Dagsformen avgör tror jag, och löpningsförlopp givetvis.
Har inte stenkoll på hur innerspåret är på Eskilstuna men Timetosaygoodbye är ju ruskigt startsnabb och med favoritdistans och kalasform. Värsta motbuden har riktiga skitlägen. Ett eller väldigt många-lopp.
Vincennes fram och baklänges, vann Oaks med galopp och om inget dramatiskt framkommer så är det väl bara att hamra på!
Kristin Broline klar förstahäst, öppet bakom. 40-hästarna tror jag får mycket svårt, inte mycket bättre än 20-hästarna (undantaget Elliot men den får Adrian aldrig runt felfri, dessutom för täta starter från hårt lopp i lördags).
Inte sett försöken än men gillar verkligen M.T. Golden Boy...
Dåligt med stjärnor i silver och streckkrävande, men sämsta lägena får nog svårt. Jasper Lane blir väl hårt betrodd som vanligt men lär väl vara bra less nu efter 3 raka i dödens, tror inte han levererar ens om han får bra resa nu.