Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-01, 01:18   #5
Maverick
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag provade att göra en filtrering på Ludde, för han är en av de jag tror det ger mycket skillnad på. Hans kör och tränar på ett sätt som gör att hästarna varvar fruktansvärt bra prestationer med lika dåliga/galopp. Detta borde göra att hans favoriter i högre grad blir överspelade på sin senaste prestation. Plockade bort "spel" på hästar med vinnaroddset 25 eller lägre. Han steg då från 106,8% till 115,0%, relativt stor skillnad.

Skulle vilja se vad resultaten blir om man filtrerar bort alla som har vinst i senaste starten eller går på andra faktorer, men det är alldeles för mycket jobb med den manuella knackningen jag gör nu.
Jo, man borde ha program som gör det man säger åt dom - muntligt då manuellt tar det massa tid att fixa oftast :S

rent statistiskt tror jag faktiskt man finner värde i många som vunnit senast, om vi inte räknar med topphästar. Oftast skräller en häst till 25 i odds och gången efter vinner den igen, nu till över 10. Kanske selektivt minne men jag brukar alltid flagga för de som skrällt senaste starten.

Men det på Ludde låter helt klart vettigt!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat