Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-01, 13:45   #342
Grnvit
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Hela 9 spel i dagens omgång. Dock är det ingen höjdare för er som vill rygga då oddsen på Pinnacle försvinner snabbt som bara den samt att linan byts.
Istället får jag rekommendera ett par andra spel där ni kan få värde trots att det inte är på Pinnacle.

Färjestad-Luleå U4.5

Ger just nu 2.01 på Pinnen, finns bl.a på expekt till 2 också.

Färjestad gör näst minst mål på hemmaplan av alla lag. Man har inga utpräglade målskyttar och saknar den riktiga spetskompetensen som bl.a Linköping och Växjö har. Istället får man förlita sig på sin starka defensiv och ett tungt kollektiv där alla bidrar.
Även Luleå har problem med målskyttet, i alla fall på bortaplan där man är näst sämst i serien med 15 mål på 9 matcher.
Saknar även backen Johan Fransson som betyder mycket för Luleås offensiv.

Två defensivt starka lag som har problem med målskyttet bäddar för en målsnål match.
Varning för Harju's kedja som är i form samt två defensiva kuggar i FBK's försvar som inte kommer till spel (Sanny Lindström, Martin Sevc).


Djurgården-Frölunda DIF ML
1.81 hos Betsson

Egentligen borde man väl fadea Djurgården så som de spelar just nu. Men hjärtat som finns i laget kommer ge resultat.
Jag såg när Ölvestad tryckte in kvitteringen mot MODO i Lördags och det var imponerande. Djurgården plockade med sig 2 pinnar som betyder mycket och ger dem förhoppningsvis en liten boost inför dagens match.
Mika Zibanejad kommer in som en frisk fläkt och jag tror och hoppas att det kommer ge effekt direkt.
Djurgården ligger just nu i ingemansland och behöver plocka poäng för att inte tappa för mycket mark till toppen där man ska ligga.
Man behöver vända på den usla hemmastatistiken man har med endast 9 pinnar på 8 matcher vilket gör dem till näst sämsta hemmalaget. Hovet ska vara en tuff borg att åka till och ta poäng, det måste Djurgårdarna börja visa nu.
Zibanejad-effekten, mycket hjärta och mycket krig gör att Djurgården vinner ikväll i en tuff och jämn match.

Skellefteå-AIK Skellefteå -1
1.94 SBObet, 1.93 pinnacle

Skellefteå har överraskat lite på många då de ligger 3:a i serien trots alla tunga spelarförluster man haft inför säsongen. Man har trots alla tapp en väldigt bra bredd på framförallt forwardssidan där spelare som bl.a Bellemare har fått kliva fram och gjort det väldigt bra.
AIK fick det nyss mycket tyngre på pappret då man förlorade en väldigt viktig kugge i offensiven - Linus Videll. Tyvärr för AIK kommer de drabbas rätt hårt av det tappet. Visst att man kommer kunna bygga ett hårt arbetande kollektiv precis som förra säsongen, men andra-året är tufft för lag som gått upp och det kommer bli svårt för AIK att ta sig till slutspel i år.
AIK's målvakt Viktor Fasth är lagets viktigaste spelare och jag sätter frågetecken på hans form. I de 3 senaste matcherna har han släppt in 11 mål och han borde ha tagit någon puck i senaste matchen. Om inte han gör en väldigt bra match idag så tror jag att SAIK tar detta med minst 2 puckar.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2011-11-01 klockan 14:14.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat