Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-01, 17:30   #15
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

... alltid "risken" med att bearbeta fakta till statistik... det sväller gärna och blir nästan hur "brett" som helst... och vissa parametrar lämpar sig bäst att hantera manuellt som Stekel mkt riktigt säger, Travscouten vet vad han snackar om.
Och hur man än vrider på saker och ting så finns det en baksida, t.ex. startspår, visst kan man få fram statistik per spår, men olika spår hanteras olika bra av olika kuskar och hästar. Ett spår kan vara "värdelöst" för en kusk och inte alls farligt för en annan, svårt bygga in detta i stat och då kommer det manuella in i bilden direkt.
Goop nämns här ovan, jag tänker då Björn, är det nån annan som kan känna att stallet vinner j-vligt mkt "på orten" i vanliga lopp... men egentränat i ngt större sammanhang då kan jag känna att det är överstreckat... inget ont om grabben annars, vill inte få hela forumet över mig.
Finns f.ö. hur mkt parametrar som helst, tänk bara på hur mkt "statistik" det snackas på olika håll... statistik-Johan, Travbibeln, m.m. gäller att sovra, plocka relevant, russinen i kakan... Stekel har nog ngt på gång här!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat