Citat:
Ursprungligen postat av papak
NCAAB USA, Lördag 01:00
Rider - Fairfield
Fairfield -1 @ 1.99 (Pinnacle)
2u
Slutresultat: 79 - 75 (AOT men Fairfield hade kontroll hela matchen)
NCAAB USA, Lördag 01:00
Princeton - Columbia
Under 110 @ 1.90 (Expekt)
3u
Slutresultat: 55 - 45 = 100
NCAAB USA, Lördag 04:00
Portland State – Montana
Under 143.5p @ 1.93 (Pinnacle)
3u
Slutresultat: 81 - 76 = 157 (Halvtid bara 64p såg riktigt bra ut, 2nd half = 93p)
|
NLB Adriatic, Lördag 19:00
KK Zadar – Hemofarm
KK Zadar -6.5 @ 1.92 (Pinnacle)
4u
Att möta Zadar på hemmaplan, det är inte lätt. Att möta dom när de har en chans på Final4 och det är deras mål för säsongen är ännu svårare. Man har bra form (krossade Helios med ca 50p, förlust i OT mot Cibona ligaettan) och motivationen är på topp (speciellt när alla andra resultat gick deras väg förra helgen). Ikväll förväntas även massiv fanatisk hemmapublik komma och heja fram sitt lag. Lagen möttes även 27/1 2010 och då vann Hemofarm på sin hemmaplan så Zadar bör vara ute efter hämnd med (och man bör helst vinna med 9p för att undvika förlusten den 27/1 67 - 58). Idag saknar även Hemofarm sin kapten Pavkovic, Stevenson har lämnat och Bozovic samtidigt som Obrenovic, Petrovic och Despotovic har haft problem under veckan, man hade tydligen bara 8 spelare att tillgå på träningen. Deras tränare säger att "förmodligen kommer alla spelare vara med men jag vet inte om dom håller för 40 min."
NLB Adriatic, Lördag 18:00
Buducnost – Cibona
Buducnost -1.5 @ 1.85 (Pinnacle)
4u
Buducnost tar emot ligaettan Cibona. Buducnost ligger på en 6:e plats och slåss för en Final4 plats. Cibona är praktiskt taget klara för slutspelet och man hade en tuff bortamatch mot Olympiakos i veckan (förlust med 78 - 75). Buducnost har äntligen alla spelare tillgängliga och man är ett riktigt starkt hemmalag (8-2). Ikväll förväntas även mycket folk komma då inträdet är gratis. Dessa lag har även mötts 2 ggr på Buducnost hemmaplan senaste året och båda gångerna vann Buducnost samtidigt som Cibona vann sina hemmamöten. Jag tror på ett hungrigt Buducnost, med mycket fans som stöd mot ett Cibona som inte behöver ge 100% i den här matchen.