Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-03, 08:31   #2
raaabin

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Kollar även på Malmö +1.5. Visst lär de förlora men kom ihåg att de inte har spelat match sen den 23:e. Metalist å andra sidan har två matcher i benen bara förra veckan och kommande match till helgen. Dubbla pengarna på att MFF INTE förlorar med mer än ett mål är bra.
Hur kan du säga att det är bra när man förlorat med 4-1, 2-1 och 4-1? Dessutom är två av dessa matcherna på hemmaplan där man är betydligt bättre än på bortaplan (kolla insatsen mot Dinamo Zagreb och insatserna i Allsvenskan), på Swedbank är man ett av Allsvenskans absolut bästa lag. Men någonstans måste man inse verkligheten, i nuläget räcker inte svensk fotboll till ute i Europa, tyvärr.

Om man ska koppla det till enskilda matcher så kan tycker jag hemmamötet mot Metalist är ett utmärkt exempel. Malmö får en drömstart, man får matchen precis dit man vill mot kanske Europa Leagues mest underskattade lag, en underdog som kan gå långt helt klart! Trots det släpper man in dem i matchen snabbt efter ledningsmålet och 1-1 känns helt plötsligt tufft. Då öppnas det helt plötsligt en möjlighet till - rött kort på Metalist-spelare. YES - minst kryss! Det måste varit alla spelares första tanke. Istället blir MFF fullkomligt krossade mot ett riktigt bra europeiskt lag som många lag kommer få det tufft emot. 1-4.

AZ borta, inte mycket att snacka om - AZ visade upp hela sitt register och gjorde en fantastisk match, alla lag i Europa League skulle få det tufft då.

Austria Wien hemma. Tuff start med 1-0 på kontring. MFF har spelet, bollinnehavet men saknar kvalité vid avgörande situationer. AW kontrar in ytterligare ett mål 2-0. MFF får sen reducering och lyckas med en slutforcering, dock ingen utdelning.

Givetvis hoppas jag att MFF ska lyckas ute i Europa, men tyvärr tror jag inte det och 1.875 som jag fick på -1.5 på Metalist ser jag som ett guldodds.

Hur som helst - Lycka till
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat