Jag förstår faktiskt inte de som funderar på att spika Perfectly E. Han har vunnit bara 4/12, vilket inte är speciellt imponerande då han bara galopperat i 3 lopp. Vid senaste vinsten var den enda han slog som platsar i det här gänget On Track Piraten. Spår 9 är ett okej läge men inte mer, det är fortfarande ett bakspår och när det som nu gäller orutinerade treåringar så är det inte lika bra. Gott om årgångsfinaler vinns från spets eller främre träffen och dit måste PE köras först, något som kostar kraft.
Kort sagt, bara en av många för mig och rankas bakom många av framspåren.
Vad gäller andra avdelningen så minns jag fortfarande fjolårets final då Aisle Stand plockade ner en Canaka från dödens i en härlig upploppsstrid. Jag är inte helt främmande för att hon kan göra detsamma mot Nettan den här gången och låser på de två. Canaka har varit fin hela säsongen men jag känner att hon är snäppet sämre, skulle behöva de extra meter som ledning ger för att göra sig gällande och det får hon inte här.
Version 3...kommer man upp i 10 stycken innan det är klart tro?
Kan tyckas överambitiöst att gardera Kadetten, men jag ser inte vart strecken ger bättre nytta än där. Skulle vara till att helmåla sista två loppen med 8*12 då...
2,3,4,8
1,2
1
4
2
1,2,4,6
1,2,4,5,7,9