Citat:
Ursprungligen postat av DrD
Hur är travspelet "over there" egentligen?
Är det inte mkt bookies på banan och spelhallar/monitorer och vinnarspel per lopp, finns streckspel överhuvudtaget? Undrar en som inget vet...
|
Inte varit där men det är väl normalt sett folktomt på banorna efter vad jag förstått. Kan tyckas att det är dåligt med publik på de svenska banorna men det är nog som regel ingenting mot hur det ser ut i exempelvis Norge och USA. Det är väl stor dominans av samma storstall på banorna, och mycket doping. Det där med doping kan jag väl inte backa upp direkt, mer än att hästarna som tas hit därifrån väldigt sällan presterar i den nivå de borde baserat på tidigare meriter. Snackade med nån tjej som påstod att hon varit där som skötare och att det var enormt mycket doping, känner inte människan så jag har svårt att bedöma trovärdigheten men det går i linje med vad jag redan trodde.
Får absolut ta ett besök på banan om man tar sig nån resa dit iallafall, alltid kul att se på kulturella skillnader på det man är intresserad av!
Edit: Insåg nu att jag inte alls svarade på det du frågade efter, men det gör detsamma då jag inte har några bra svar ändå.