Citat:
Ursprungligen postat av GraNiT
Hej, vet nån var man kan hitta nånstans där nån skriver om spetsvinnare på V-75 varje vecka.
|
Står väl mellan raderna i de flesta tips. Eller menar du på banan historiskt, då finns det på
http://www.travsidan.nu/trav/analys.html
Håller med KP om avslagen på
Jasper Lane och
Classic Son. Jasper har nu tre raka lopp i dödens och skor på (vilket varit en stor faktor för att han höjt sig i nivå på slutet). Att det är 1600 tror jag inte är någon större nackdel men han öppnar väl inget vidare så spår 6 är väl inget att stå efter direkt. Classic S har floppat i alla större lopp han gjort sedan han kom över, ettorna han har är i billigare gäng än detta och från framspår.
Ridgehead Cahore ser jag som rejält överstreckad, för tätt mellan starterna och det låter inte värst påställt om man ska se till Thornbergs intervju i AB.
Bästa skrällarna enligt mig:
Kaffir Face - svårt att veta var botten finns i hästen när han har en bra dag, kan vara bäst!
Reven D'amour - är nog första gången jag ser honom som streckvärd på V7, men bra förutsättningar idag. Aviseras söka rygg på favoriten och hamnar Select Y i dödens tror jag den tröttnar (för täta starter, dunkel form) och det blir fritt.
Global Investment - Risigt läge men faktum kvarstår att han är den överlägset mest segervane i guld i det här gänget. Nästan alltid understreckat när pappa Goop kör stallets hästar för övrigt.
Outlaw Merci - Van hår konkurrens och det låter smygoptimistiskt från stallet, se upp!
Bon Frecia - Håller Nurmos som en lika bra häst som favoriten Angelo. Lite sämre läge men det ska inte till några mirakel för att lösa sig direkt.
Blue Rock - Enormt fin vid vallasegern, sjuk efter det. Endast slagen av Caddie K och Allentown senast, bra läge.
Victory Hill - Startsnabb, bättre än raden och favoritdistans. Har normalt sett svårt att vinna silver men loppet håller ingen jätteklass direkt.
För övrigt blir
Elliot Hall nu ännu mer överstreckad i amatörloppet, etta i turordningen efter strykningen. Gör ett halvhjärtat försök att fälla Kadetten i första, såhär nånting blir systemet:
1,2,3,4,8
1,2
1,5,7,9,10,11
4
2,5
1,2,3,4,6,9,10
1,2,4,7
Krav: Kadetten/Tidattsägaadjö