Citat:
Ursprungligen postat av papak
Hm, kan vara ett bra spel men jag kan inte så mycket om den franska ligan för att kunna ge en rättvis analys. Gb är säkert bättre i den ligan så hoppas du får et bättre svar från honom.
|
Då jag tyvärr har en massa att göra idag, kan analysen bara bli väldigt kortfattad. I franska ligan är generellt sett lagen starka hemma. Paris ligger på en 8:e plats medan Chalon ligger på en 14:e plats i ligan. Skulle tro att detta är anleningen till att Paris är favoriter. Som du säger har dock Paris haft svårt för Chalon genom åren. Sist man möttes i Paris vann Chalon, detta var dock februari 08, alltså 2 år sedan. Även om man såklart skall ta tidigare möten med i bedömningen ska man även komma ihåg att vissa möten skett för ganska länge sedan, och jag brukar iaf inte vilja lägga allt för stor vikt på dessa om de skett en längre tid tillbaka. Däremot vann Chalon hemma i oktober 09 med ganska fina siffror (91-75). Tycker det är en öppen match där Chalon mkt väl kan vinna igen. Formen är fin, de vann senast hemma mot topplaget Nancy (nåja 5:a iaf) och vann mötet innan borta mot bottenlaget Poitiers. Så visst finns det faktorer som talar för Chalon, Paris spelar dock hemma och har vunnit över lag som Le Havre och Gravelines hemma. Där i vart fall Gravelines får ses som ett bättre lag än Chalon. Kan inte göra ngn annan bedömning än att jag inte riktigt vet åt vilket håll det "lutar". Tycker dock att det finns faktorer som talar för Chalon, men jag är inte säker på vinst och inte heller på spreaden.