Sista matchen innan landslagsuppehållet och jag har bestämt mig för att rekommendera ett spel idag:
Ogiltigt spel-ID: 603690
Ytterst tveksamt om Gnaget ska vara underdogs överhuvudtaget i kvällens match. Skulle snarare se det som 50/50.
Hovet är och ska vara en tuff bortaplan för gästerna att spela på. Nu ligger visserligen AIK på 10:e-plats i hemmatabellen, men då har man 2 matcher mindre spelade än de flesta.
AIK och HV71 har mött varandra två gånger denna säsong och HV71 har vunnit båda.
I säsongens första match mirakelvände HV71 2-7 och lyckades ta hem det med 8-7 efter straffar. AIK gjorde dock 2 riktigt bra perioder som man får ha med i tanken.
AIKs förra hemmamatch mot Färjestad var en väldigt väl utförd match av stockholmsgänget och skridskoåkningen och farten i anfallen ställde till stora problem för FBK.
Jag hoppas vi får se en likadan match av AIK idag där man åker mycket skridskor. Gör man en lika bra match som mot Färjestad har man mycket goda chanser att ta hem 3 pinnar.
Jag är inte mycket för historik, men visst är det positivt att AIK slog ut HV i kvartsfinalen i 4 raka matcher. Det har varit jämna tillställningar i alla matcherna.
Ett AIK på hemmaplan mot ett lag som man spelat jämnt mot ska inte vara så här "stora" underdogs.
Kör för övrigt ett sheet för rekommendationerna så får vi se hur det går, om det är värt att fortsätta.
https://www.sharps.se/spreadsheet/10721